Què fem?
Secció de projectes institucionals
La secció de projectes institucionals dóna suport a la gestió econòmica dels projectes i convenis d’àmbit institucional, definits com totes aquelles activitats de la UIB afectades (és a dir, que cal justificar davant l'ens finançador), amb les excepcions següents:
- Projectes de recerca, que són gestionats per l'Àrea d'Investigació
- Projectes i convenis d'intercanvi d'estudiants, que gestiona el Servei de Relacions Internacionals
- Projectes i convenis que, per la seva naturalesa o per acord, gestioni la FUEIB
- Projectes i convenis propis dels instituts de recerca, de qualsevol àmbit, que són gestionats pels propis instituts
- Projectes del SOIB per a contractació de personal, que du el Servei de Recursos Humans
Els projectes i convenis institucionals inclouen, entre d'altres:
- Convenis amb contingut econòmic
- Aportacions extraordinàries del GOIB
- Projectes competitius de caire institucional (no de recerca)
- Projectes Erasmus+ dependents del PDI
- Projectes d’innovació institucionals
- Projectes d’innovació dependents del PDI
Les funcions de la Secció de Projectes són:
- Coordinació dels projectes institucionals amb els serveis amb competències en Infraestructures, Contractació, Tramitació i validació comptable i Patrimoni
- Seguiment de projectes institucionals
- Validació de l’elegibilitat de despeses en actuacions institucionals cofinançades
- Justificació de projectes institucionals
- Control de publicitat (expedients, tanques, plaques, etiquetatge, notes de premsa, etc.)
- Gestió de requeriments i auditories
- Manteniment de la informació de projectes institucionals a l’aplicació PIC en coordinació amb el servei amb competències en ingressos
- Manteniment d’un sistema de planificació de la gestió de projectes institucionals (compartit amb altres serveis)
- Manteniment d’una web per a la publicitat dels projectes institucionals
- Transferència d'informació a plataformes de control (CoFFEE, Minerva, etc.)
- Cooperació en el control de risc de frau
Àrea de comptabilitat analítica
L’àrea de comptabilitat analítica és responsable del tractament i producció de la informació relativa a la comptabilitat analítica de la UIB.
Les seves funcions són:
- Control de qualitat de les dades origen per a la comptabilitat analítica, incloent
- Despeses de comptabilitat pressupostària
- Ingressos de comptabilitat pressupostària
- Nòmina i seguretat social
- Inventari i amortització
- Activitats docents del PDI (estudis i assignatures), i la dedicació del PDI a elles
- Activitats de recerca del PDI
- Activitats de direcció de tesis
- Altres activitats del PDI
- Càrrecs del PDI
- Control de qualitat dels processos d’extracció i transformació de dades per a la comptabilitat analítica procedents dels següents sistemes:
- UXXI-Econòmic
- UXXI-RRHH (Hominis)
- Agora
- SIGMA Acadèmic
- PIC (Projectes i Convenis)
- SAD (Sistema d’Avaluació Docent)
- SIG (Sistema d’Informació Geogràfica)
- Elaboració d'informes de comptabilitat analítica per als òrgans de govern i el GOIB
- Anuals
- Per curs acadèmic
- Manteniment del document de personalització de la UIB
- Introducció manual de informació al sistema de comptabilitat analítica
- Administració i manteniment de les parametritzacions de comptabilitat analítica a la plataforma informàtica
Àrea de coordinació econòmica i suport informàtic
L’àrea de coordinació econòmica i suport informàtic és responsable de la coordinació i administració dels sistemes informàtics i dels procediments que afecten els diferents serveis i àrees implicades en la gestió econòmica, així com del corresponent suport informàtic a nivell funcional i d’usuari avançat, sense perjudici de les funcions del SASTIC i el SITIC.
És responsabilitat de l’àrea:
- La interlocució amb Universitas XXI (UXXI) per a qüestions de gestió econòmica
- La interlocució amb SASTIC i SITIC per a temes de gestió econòmica
- Gestió de càrregues i descàrregues massives de dades a UXXI-EC
- Control de l'arxivat electrònic d'expedients comptables
- Control de qualitat procediments de gestió comptable
- Coordinació operativa entre els serveis i departaments de l'àrea econòmica
- Documentació del sistema UXXI-Econòmic i procediments del departament d’economia i projectes institucionals
- Manteniment del wiki de Comptabilitat i el Teams del departament d’economia i projectes institucionals
- Manteniment i configuració d’UXXI-Econòmic, i coordinació de les actualitzacions i millores
- Participació en el desenvolupament i manteniment de PIC (aplicació de Projectes i Convenis)
- Suport residual a l’extracció d’informació de CTB/GPA
- Suport tècnic i funcional a FACe
- Suport tècnic i funcional a firma electrònica
- Suport tècnic i funcional a UXXI-Econòmic
- Tractament i subministrament d'informació (pressupostació, control, despeses recurrents,...)
- L’administració del node UIB de la Base de Dades Nacional de Subvencions