Què fem?

Secció de projectes institucionals

La secció de projectes institucionals dóna suport a la gestió econòmica dels projectes i convenis d’àmbit institucional, definits com totes aquelles activitats de la UIB afectades (és a dir, que cal justificar davant l'ens finançador), amb les excepcions següents:

  • Projectes de recerca, que són gestionats per l'Àrea d'Investigació
  • Projectes i convenis d'intercanvi d'estudiants, que gestiona el Servei de Relacions Internacionals
  • Projectes i convenis que, per la seva naturalesa o per acord, gestioni la FUEIB
  • Projectes i convenis propis dels instituts de recerca, de qualsevol àmbit, que són gestionats pels propis instituts
  • Projectes del SOIB per a contractació de personal, que du el Servei de Recursos Humans

Els projectes i convenis institucionals inclouen, entre d'altres:

  • Convenis amb contingut econòmic
  • Aportacions extraordinàries del GOIB
  • Projectes competitius de caire institucional (no de recerca)
  • Projectes Erasmus+ dependents del PDI
  • Projectes d’innovació institucionals
  • Projectes d’innovació dependents del PDI

Les funcions de la Secció de Projectes són:

  • Coordinació dels projectes institucionals amb els serveis amb competències en Infraestructures, Contractació, Tramitació i validació comptable i Patrimoni
  • Seguiment de projectes institucionals
  • Validació de l’elegibilitat de despeses en actuacions institucionals cofinançades
  • Justificació de projectes institucionals
  • Control de publicitat (expedients, tanques, plaques, etiquetatge, notes de premsa, etc.)
  • Gestió de requeriments i auditories
  • Manteniment de la informació de projectes institucionals a l’aplicació PIC en coordinació amb el servei amb competències en ingressos
  • Manteniment d’un sistema de planificació de la gestió de projectes institucionals (compartit amb altres serveis)
  • Manteniment d’una web per a la publicitat dels projectes institucionals
  • Transferència d'informació a plataformes de control (CoFFEE, Minerva, etc.)
  • Cooperació en el control de risc de frau

Àrea de comptabilitat analítica

L’àrea de comptabilitat analítica és responsable del tractament i producció de la informació relativa a la comptabilitat analítica de la UIB.

Les seves funcions són:

  • Control de qualitat de les dades origen per a la comptabilitat analítica, incloent
    • Despeses de comptabilitat pressupostària
    • Ingressos de comptabilitat pressupostària
    • Nòmina i seguretat social
    • Inventari i amortització
    • Activitats docents del PDI (estudis i assignatures), i la dedicació del PDI a elles
    • Activitats de recerca del PDI
    • Activitats de direcció de tesis
    • Altres activitats del PDI
    • Càrrecs del PDI
  • Control de qualitat dels processos d’extracció i transformació de dades per a la comptabilitat analítica procedents dels següents sistemes:
    • UXXI-Econòmic
    • UXXI-RRHH (Hominis)
    • Agora
    • SIGMA Acadèmic
    • PIC (Projectes i Convenis)
    • SAD (Sistema d’Avaluació Docent)
    • SIG (Sistema d’Informació Geogràfica)
  • Elaboració d'informes de comptabilitat analítica per als òrgans de govern i el GOIB
    • Anuals
    • Per curs acadèmic
  • Manteniment del document de personalització de la UIB
  • Introducció manual de informació al sistema de comptabilitat analítica
  • Administració i manteniment de les parametritzacions de comptabilitat analítica a la plataforma informàtica

Àrea de coordinació econòmica i suport informàtic

L’àrea de coordinació econòmica i suport informàtic és responsable de la coordinació i administració dels sistemes informàtics i dels procediments que afecten els diferents serveis i àrees implicades en la gestió econòmica, així com del corresponent suport informàtic a nivell funcional i d’usuari avançat, sense perjudici de les funcions del SASTIC i el SITIC.

És responsabilitat de l’àrea:

  • La interlocució amb Universitas XXI (UXXI) per a qüestions de gestió econòmica
  • La interlocució amb SASTIC i SITIC per a temes de gestió econòmica
  • Gestió de càrregues i descàrregues massives de dades a UXXI-EC
  • Control de l'arxivat electrònic d'expedients comptables
  • Control de qualitat procediments de gestió comptable
  • Coordinació operativa entre els serveis i departaments de l'àrea econòmica
  • Documentació del sistema UXXI-Econòmic i procediments del departament d’economia i projectes institucionals
  • Manteniment del wiki de Comptabilitat i el Teams del departament d’economia i projectes institucionals
  • Manteniment i configuració d’UXXI-Econòmic, i coordinació de les actualitzacions i millores
  • Participació en el desenvolupament i manteniment de PIC (aplicació de Projectes i Convenis)
  • Suport residual a l’extracció d’informació de CTB/GPA
  • Suport tècnic i funcional a FACe
  • Suport tècnic i funcional a firma electrònica
  • Suport tècnic i funcional a UXXI-Econòmic
  • Tractament i subministrament d'informació (pressupostació, control, despeses recurrents,...)
  • L’administració del node UIB de la Base de Dades Nacional de Subvencions