ERASMUS +
ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD – TERRA
L'objectiu del TERRA (Towards Education open badges system to Reach employability in Regenerative Agriculture) és millorar el model de formació existent per a l'agricultura regenerativa de dues maneres: enriquir l'ecosistema de qualificació per als llocs de treball en agricultura regenerativa i també proporcionar una manera en termes de disseny de microcredencials per a accions d'aprenentatge (en línia, semipresencials i presencials) basades en el sistema Open Badges. TERRA es convertirà en un punt de trobada proactiu per intercanviar recursos en microcredencials per a l'agricultura regenerativa, adequat per a empresaris, treballadors agrícoles, així com per a formadors i estudiants d'FP en agricultura regenerativa a tot Europa.
El projecte TERRA es basa en les activitats següents: identificació de necessitats d'ocupació en agricultura regenerativa en termes de competències que requereixen els ocupadors, disseny d'itineraris educatius basats en petits continguts d'aprenentatge a curt termini, definició del sistema de microcredencials, marc de reconeixement de competències dels continguts d'aprenentatge a curt termini esmentats, desenvolupament pilot com a banc de proves i validació de microcredencials dissenyades, i creació i lliurament d'una plataforma comuna, TERRA tindrà un nombre de 1.200 usuaris dels resultats esperats per a tres perfils: 600 petits agricultors, 400 treballadors agrícoles i 200 formadors d'FP.
Els resultats esperats són els següents: i) un informe sobre les necessitats d'ocupació en agricultura regenerativa en termes de competències que els ocupadors requereixen, ii) quatre informes d'itineraris educatius basats en petits continguts d'aprenentatge a curt termini, iii) un informe en definició de microcredencials, iv) una guia metodològica en el sistema de microcredencials per a tres perfils d'usuari en agricultura regenerativa, v) una guia en el marc de reconeixement de competències dels continguts d'aprenentatge a curt termini, vi) quatre informes de països en microcredencials per a l'agricultura regenerativa, vii) un lot de codi obert (com a caixa d'eines) per crear microcredencials basades en l'ecosistema de distintius oberts. En total, dues guies, un lot de codi obert i quatre informes.
ERASMUS+ EDISS (EMJMD Programme on the Engineering of Data-intensive Intelligent Software Systems)
ERASMUS Mundus en Enginyeria de Sistemes de Software Intel·ligents amb Ús Intensiu de Dades (EDISS) és un prestigiós programa d’estudis internacional, integrat i impartit conjuntament per un consorci d’institucions d’ensenyament superior de la Unió Europea.
El màster EDISS és un programa conjunt entre la Universitat Acadèmia d'Åbo (Finlàndia), la Universitat de Mälardalen (Suècia), la Universitat de L’Aquila (Itàlia) i la Universitat de les Illes Balears, que està finançat pel programa ERASMUS+ de la Unió Europea.
Aquest màster proporciona a l'estudiant l'oportunitat d'adquirir una base sòlida i coneixements avançats en sistemes intel·ligents, un dels camps més demandats, més prometedors i amb més futur de les tecnologies de la informació. El terme sistemes intel·ligents descriu sistemes i mètodes que simulen aspectes del comportament intel·ligent amb la finalitat que els mateixos sistemes aprenguin i dedueixin nous coneixements de manera autònoma i, d'aquesta manera, augmentin la potència per resoldre problemes. Per aconseguir aquest objectiu és necessari adquirir coneixements multidisciplinaris com ara enginyeria, matemàtiques, lingüística computacional, neurociència o automàtica.
En el màster es tracten temes com l'aprenentatge automàtic, la web semàntica, l'anàlisi de dades massives, la visió per computador, els sensors i el control de robots, la mineria de dades i les xarxes complexes, entre altres. L'objectiu és doble. Per una banda, formar professionals altament qualificats i amb els coneixements i valors necessaris per resoldre problemes complexos i, per l'altra, capacitar l'estudiant per iniciar, una vegada acabat el màster, activitats d'investigació tant teòrica com aplicada en sistemes intel·ligents. A més, el màster està format per cinc mòduls optatius que tracten les línies més candents en sistemes intel·ligents i que possibiliten que l'estudiant pugui triar el perfil de formació que més s'ajusti als seus objectius personals.
ERASMUS+ CO-created Education through Social Inclusion. Project Reference: 621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN
COSI.ed utilitzarà les bones pràctiques del projecte ERASMUS+ sobre la marginació i l'educació cocreada (MaCE) d'alumnes socialment desfavorits per sobresortir a l'escola i a la feina. El model parteix de la presumpció que el personal educatiu i els estudiants formen una comunitat de pràctica. En aquest context, els experts (educadors) i els principiants (estudiants) treballen colze a colze, aprenen junts i desenvolupen coneixements i competències.
La metodologia permet als estudiants vulnerables expressar les seves opinions, la qual cosa ajuda a entendre les seves històries i a identificar, posteriorment, les barreres per a un aprenentatge i rendiment millors. Així, els joves aprenen sobre ells mateixos i com desenvolupar el seu potencial, i el personal educatiu desenvolupa habilitats blanques i comprensió sobre com donar suport als joves vulnerables.
El consorci inclou tant socis de la xarxa establerta de MaCE com de nous. Aquests inclouen cinc universitats i els socis regionals que treballen amb joves aprenents desfavorits de diferents grups d'edat, i es troben al nord, sud i est d'Europa. Amb la implementació del model COSI.ed en diferents regions, contextos educatius i amb la participació de diferents grups de joves desfavorits, el model es perfeccionarà encara més i es farà més sostenible i d'aplicació.